Stránky

sobota 29. srpna 2015

SVETR Z JEŽUCHY.... den 3. - 6.


Máme ostříháno, vypráno a jde se barvit. Má představa je čtyři odstíny hnědé, od béžové po čokoládově hnědou.

 Rouno jsem si rozdělila na polovinu. Tu jednu půlku pak budu dělit na třetiny, ale zatím se suší.

Jako první nálev jsem použila vývar ze slupek ořechů, ale jelikož slupky ještě nejdou oddělit roztloukla jsem je do vývaru i se skořápkami :-). Naštěstí ořechů máme až dost. Nálev jsem nechala louhovat skoro 24 hodin a večer jsem ho trochu ohřála a tu první půlku rouna do něj přidala. Přivedla pomalu k varu, vařila asi 20 minut. Rouno jsem v něm nechala zase až do té doby než přijdu z práce. Chci přeci hodně tmavou.


Pro další barvu jsem použila stejnou lázeň, ale přidala jsem kamenec. Vznikla světlá hnědá s nádechem dozlatova.


Další den jsem nakrájela hromadu ořechového listí a vznikla taková jakoby hnědozelená.


No a aby té hnědé nebylo moc, poslední barvička je z listí břízy s kamencem.

 

Barvy jsou samozřejmě trochu jiné než na fotkách. Nejvěrnější fotka je ta úplně nahoře, žlutá je ještě mokrá, tak bude asi ještě světlejší.

Poznávám pomalu ale jistě, že dostat rouno z ovčích zad na moje, je a ještě bude zábava na hóóódně večerů.

Vrhám se na česání, jsem totiž moc a moc zvědavá jak to dopadne.

Mějte se hezky :-)


5 komentářů:

  1. Barvy jsou hezke ,jsem zvedava jak to nakombinujes do svetru .Urcite to bude hezky ladit.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, mám představu, že smíchám ty světlé barvy a seskám s tou tmavou, ale raději to nejprve vyzkouším na malém kousku, protože mi je jasné, že z toho bude melír a to nebyla moc moje představa, takže jsem taky zvědavá co z toho vyleze :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné barvičky!!!! Moc se těším na svetr ... bude úžasný.

    OdpovědětVymazat
  4. taky jsem na svetr zvědavá...ale to si ještě počkáme :-)

    OdpovědětVymazat