Stránky

úterý 30. května 2017

PRCEK SLADKÝ FRANK



Už přes týden jsme hrdými majiteli shetlandského beránka Franka. Na pátek 19. května jsem se těšila vlastně už od října loňského roku, kdy jsme se jeli podívat na výstavu králíků s tím, že tam bude ukázka shetlandských oveček a angorských králíků. Ovečky tam byly sice jen dvě a králík jeden
 ( zato šampion), ale slovo dalo slovo a díky tomu, že jsem ukecaná :-), domluvili jsme se s majitelkou, že má doma ještě jednoho krásného beránka a že když budeme chtít, tak nám ho uchovní.
A tak jsme se konečně dočkali :-)



Ani nevím, jak se mi to povedlo, protože hlava rodiny poslední rok stále tvrdil, že nic rohatého k nám nesmí. Měli jsme kozlíka...chvilku a ten stačil za pár měsíců zlikvidovat ovčí pletivo...


Tady ještě nic netušící Frank...tatínek se jmenoval Franta, ale když je to ten angličan, tak je Frank :-)
Jediné co si pamatuji z hodnocení, že váží 39 kilo, linie sweet, málem nám ho neuchovnili, protože má rohy natěsno (dostal méně bodů), ale nakonec to dopadlo skvěle, jedinou vyjímkou je, že nesmíme uchovňovat berany, což stejně zatím rozhodně nemám v plánu.
Na trhu proběhlo vše v pohodě. Škoda, že jsme přijeli na poslední chvíli a neviděli divokou honičku, jednoho berana to asi nebavilo a ladně přeskočil ohrádku a prchnul :-).  To jsem ovšem netušila, že mě podobná honička čeká hned po příjezdu domů. Cesta proběhla v klidu, vezli jsme ho nakonec vzadu v kufru, já seděla také vzadu, ale na sedačkách, krmila jsem ho chlebem. Ani okna nevysklil, těma svýma rohama. Měl vodítko a obojek. Obojek se ovšem při vystupování přetrhl a milý berda si šel, samozřejmě úplně jinam než měl. Tak jsem utíkala pustit naše ovce s nadějí, že je uvidí a půjde za nima...to nepomohlo, a tak začala honička, asi třikrát jsme oběhli pole, ani jsem netušila, že vydržím tak dlouho běhat :-), když už jsem myslela, že ho asi nikdy nechytím, tak přišel náš pejsánek, ten ovšem běžel za mnou, měl radost, že vidí paničku....no nakonec šel i za beranem a když se vzájemně očichávali, tak jsem berana lapla, ještě, že má ty řídítka :-)

Sousedi, alpská bílá...také sympatické plemeno, vlnu mají také jemnou a zdají se mi menší.

Tak tady je ten náš pesánek, je o trochu větší než Frank, chtěl by si hrát..

ale nakonec to vzdává, beran vysílá asi nějaké varovné signály

Tak tady je krasavec

Kouká zasněně na pole, asi by si dal ještě pár koleček


A naše holky...prvních pár dní, před ním prchaly, asi si mysleli..co je to zase za psa a ještě z rohama, jako by nestačil jeden. Ale ted po víc jak týdnu se vzdálenosti zkrtátily a už se pasou spolu, berda tak nebečí...že je tam sám a nikdo si ho nevšímá. Už mě i nabral :-), jen tak decentně, výhoda je, že mě může trknou jen do stehna.

Tak ještě mu musíme sehnat nevěsty. Na vlnu si také počkám až na příští jaro...už se těším.

PS: kdyby někdo věděl o jehničkách nebo i bahnicích... klidně alespoň jednu nebo dvě...dejte mi prosím vědět. 

Žádné komentáře:

Okomentovat